26 нояб. 2015 г.

Swift Algorithms & Data Structures



Author: Wayne Bishop
Length: 88 pages
Edition: 1st
Language: English
Publisher: Wayne Bishop
Publication Date: 2015
ISBN-10: 1320479243

Written for students and professionals, Swift Algorithms & Data Structures blends modern code, illustrations and computer science to help you pass the technical interview or build your next app. When creating modern apps, much of the theory inherent to algorithms is often overlooked. Swift Algorithms & Data Structures takes a fresh approach to explain concepts that power search engines, social networks and database systems.

Introduced by Apple in 2014, Swift is quickly becoming the language of choice due to its simplicity and modern syntax. See how Swift works to create solutions for everyday systems as well as mobile apps.

WHAT'S INSIDE
Based on the popular essay series, the book features Swift examples and beautiful illustrations for Linked Lists, Big O Notation, Sorting, Generics, Closures, Hash Tables, Binary Search Trees, Tree Balancing (Rotations), Tries, Stacks & Queues, Graphs Dijkstra's Shortest Path, Heaps, Depth-First Search and Breadth-First Search.

Table of Contents
- Linked Lists
- Big O Notation
- Sorting
- Generics
- Closures
- Hash Tables
- Binary Search Trees
- Tree Balancing (Rotations)
- Tries
- Stacks & Queues
- Graphs
- Dijkstra's Shortest Path
- Heaps & Heapsort Operations
- Depth-First Search
- Breadth-First Search

23 нояб. 2015 г.

Swift Pocket Reference, 2nd Edition



Год выпуска: 2015
Автор: Anthony Gray
Жанр: Разработка
Издательство: O'Reilly Media
Серия: Pocket Reference
ISBN: 978-1-4919-4007-5
Формат: PDF
Качество: eBook
Количество страниц: 230

Описание:
Этот краткий справочник карманного типа позволяет быстро найти ответы на вопросы, возникающие во время разработки и отладки прикладных программ на Swift — мультипарадигматическом языке программирования компании Apple. Он очень удобен для изучения современных языковых средств Swift, включая типовую безопасность, обобщения, определение типов, замыкания, кортежи, автоматическое управление памятью и поддержку Юникода.
Язык Swift специально предназначен для работы в средах Cocoa и Cocoa Touch и может использоваться совместно с языком Objective-C для обращения к прикладным программным интерфейсам, реализованным на обоих этих языках. Несмотря на то что язык Swift продолжает развиваться, уже ясно, что он имеет все предпосылки стать избранным средством для разработки программного обеспечения на платформах iOS и OS X.

Основные темы книги

- Цикл REPL и интерактивные игровые площадки
- Поддерживаемые типы данных, в том числе символьные строки, массивы и словари
- Переменные и константы
- Порядок выполнения программы: организация циклов и переходов по условию
- Классы, структуры данных, перечисления, функции и протоколы
- Замыкания, подобные блокам в Objective-C и лямбда-выражениям в C#
- Необязательные типы данных, которые не имеют явных значений
- Операторы обычные и специальные и их перегрузка
- Управление доступом: ограничение доступа к типам данных, методам и свойствам
- Встроенные глобальные функции и требования к их параметрам

Этот краткий справочник карманного типа составлен таким образом, чтобы читатель мог быстро найти ответы на насущные вопросы, возникающие во время разработки и отладки прикладных программ на языке программирования Swift.
Справочник удобен для изучения современных языковых средств Swift, включая типовую безопасность, обобщения, определение типов, замыкания, кортежи, автоматическое управление памятью, поддержку необязательных типов и Уникода.

Справочник рассчитан на широкий круг читателей, интересующихся программированием на Swift и разработкой программного обеспечения на платформах iOS и Mac OS X.

Programming iOS 9: Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks


Год выпуска: 2015
Автор: Matt Neuburg
Жанр: Разработка
Издательство: O'Reilly Media
ISBN: 9781491936856
Формат: PDF
Качество: eBook
Количество страниц: 1017

Описание:
Если вы недалеки в основах языка Swift, Xcode и фреймворке Cocoa, то это книга обеспечит структурированное объяснение всех компонентов iOS приложения. C помощью глубокого изучения и наглядных примеров, вы узнаете, как создавать представления, управлять контроллерами, и добавлять новые функции, используя iOS SDK.
Будьте в курсе всех новинок в iOS 9, таких как новая нотация ограничений макета представления, расширенная анимация в UIKit, обратные переходы, мультизадачность в iPad, и библиотека Contacts.

Все примеры кода загружены на GitHub

14 нояб. 2015 г.

Intermediate iOS 9 Programming with Swift


Title: Intermediate iOS 9 Programming with Swift
Author: Simon Ng
Publisher: AppCoda.com
Format: pdf
Pages: 425

What You Will Learn

Chapter 1 - Adaptive UI Using Universal Storyboards and Size Classes
Chapter 2 - Adding Sections and Index List in UITableView
Chapter 3 - Animating Table View Cell
Chapter 4 - Reading and Parsing JSON
Chapter 5 - How to Integrate Twitter and Facebook Sharing
Chapter 6 - How to Create Email with Attachment
Chapter 7 - Sending SMS and MMS
Chapter 8 - How to Get Direction and Draw Route on Map
Chapter 9 - How to Search Points of Interest Using Local Search
Chapter 10 - Audio Recording and Playback
Chapter 11 - Scan QR code using AVFoundation Framework
Chapter 12 - Working with URL Schemes
Chapter 13 - Working with Camera
Chapter 14 - Video Capturing and Playback using AVKit Framework
Chapter 15 - Display Banner Ads using iAd
Chapter 16 - Using Custom Fonts
Chapter 17 - AirDrop
Chapter 18 - Building Grid Layout Using Collection View
Chapter 19 - Interacting with Collection View
Chapter 20 - Adaptive Collection View
Chapter 21 - Building a Today App Extension
Chapter 22 - Building a Sidebar Menu
Chapter 23 - View Controller Transitions and Animations
Chapter 24 - Building a Slide Down Menu Like Medium App
Chapter 25 - Self Sizing Cells and Dynamic Type
Chapter 26 - XML Parsing and RSS
Chapter 27 - Apply a Blurred Background Using UIVisualEffect
Chapter 28 - Using Touch ID for Authentication
Chapter 29 - Building a Carousel-like User Interface
Chapter 30 - Working with Parse
Chapter 31 - Preloading Existing Data in Core Data

12 нояб. 2015 г.

Design + Code: Learn iOS design and Xcode


Год выпуска: 2015
Автор: https://designcode.io/
Жанр: Программирование
Язык: ENG
Формат: eBook
Качество: eBook (изначально компьютерное)

Описание: Узнайте о дизайне для iOS в Xcode. Создавайте свои прекрасные приложения прямо из Sketch в AppStore!
Научитесь писать на Swift, рисовать дизайн в популярном редакторе Sketch, проникнитесь структурой создания iOS приложения с уникальным, красочным и динамическим дизайном!
О нашумевшей некогда книге "design+code" слышали многие программисты под iOS, но не каждый отваживался купить её. Выкладывается специально для пользователей inMac'a
Доп. информация: Более 29 Sketch файлов, 37 видео, 36 проектов xCode, и все это в одной книге!
В папке несколько "мини-книг", это сделано не мной, а непосредственно проектом "https://designcode.io/", на страницах есть видеофайлы и картинки, все оригинального качества, просматривать можно прямо из книжек.

31 окт. 2015 г.

Raywenderlich 2D iOS & tvOS Games by Tutorials: Beginning 2D iOS and tvOS Game Development with Swift 2


Год выпуска: 2015
Автор: Ray Wenderlich, Mike Berg, Michael Briscoe, Ali Hafizji, Neil North, Toby Stephens, Rod Strougo, Marin Todorov.
Жанр: Разработка
Издательство: Raywenderlich
Язык: Английский
Серия: Tutorials
ISBN: 978-1942878148
Формат: PDF
Качество: eBook (изначально компьютерное)
Количество страниц: 801

Описание: Узнайте, как создавать 2D iOS и tvOS игры!
Узнайте, как сделать iOS и tvOS игры на языке Swift, используя встроенный фреймворк 2D от Apple: Sprite Kit. Через серию мини-игр и задач, вы пройдете путь от начинающего до продвинутого программиста и узнаете все, что нужно, чтобы создать свою собственную игру!
Материалы в книге полностью адаптированы под iOS9, Swift 2.0 и Xcode 7.

С исходными кодами / With source codes


Core Data by Tutorials Second Edition: iOS 9 and Swift 2 Edition



Title: Core Data by Tutorials, 2nd Edition
Authors: Aaron Douglas, Saul Mora, Matthew Morey, and Pietro Rea
Publisher: Razeware LLC; 2nd edition (September 30, 2015)
ISBN13: 978-1942878100
Media: PDF
Level: Intermediate to Advanced

Take control of your data in iOS apps using Core Data, Apple’s powerful object graph and persistence framework.

С исходными кодами / With source code

28 окт. 2015 г.

Raywenderlich watchOS 2 by Tutorials: Making Apple Watch apps with watchOS 2 and Swift




Год выпуска: 2015
Автор: Ryan Nystrom, Scott Atkinson, Soheil Azarpour, Matthew Morey, Ben Morrow, Audrey Tam, Jack Wu.
Жанр: Разработка
Издательство: Raywenderlich
Язык: Английский
Серия: Tutorials
ISBN: 978-1942878124
Формат: PDF
Качество: eBook (изначально компьютерное)
Количество страниц: 466

Описание: Создавайте программы для Apple Watch на языке программирования Swift 2!

В этом году на WWDC, Apple представила новую версию языка программирования watchOS 2, это означает огромные изменения для разработчиков Apple Watch. Теперь вы можете создавать нативные приложения, которые работают непосредственно на часах.

В этой книге вы узнаете, как сделать нативные приложения для watchOS 2 быстро и просто: через серию легких и последовательных уроков.

Для кого эта книга:
Эта книга для IOS разработчиков со средними знаниями, которые уже знакомы с основами разработки под iOS, а также языком программирования Swift 2.

С исходными кодами / With source code

16 окт. 2015 г.

AppCoda Beginning iOS9 Programming with Swift-Starter Package


Год выпуска: 2015
Автор: Simon Ng
Жанр: Разработка
Издательство: AppCoda Limited
Язык: Английский
Формат: PDF/ePUB/HTML
Качество: eBook (изначально компьютерное)
Количество страниц: 549

Описание: Мы часто спрашиваем, почему книги по программированию скучные?… Эта книга красиво оформлена с цветными скриншотами и иллюстрациями, которые помогут вам узнать дополненный и улучшенный язык программирования Swift 2.0 и iOS 9. Книга доступна в формате PDF/ePUB/HTML, так что вы можете прочитать её на вашем любимом устройстве.
В этой книге вы найдете много практических упражнений и проектов. Предполагается, что вы знакомы с принципами или вообще не имеете опыта программирования.
Сначала вы создадите простое приложение, а затем прототип приложения, затем будете добавлять функции в него, читая каждую главу. Во время этого процесса вы освоите язык программирования Swift 2.0 и iOS 9.

We will build a food app from scratch. Starting by creating an app prototype, we will add one or more features to the app in each chapter and you will have an app after working through the book. During the course of the app development, you will learn:

– Learn Swift 2 Basics Using Playgrounds
– Design UI using Stack Views
– New features of Xcode 7 like Storyboard References
– Auto layout and Size Classes
– Table views, Tab Bar and Navigation Controllers
– Table Cell Customization and Self Sizing Cells
– Applying Blur Effect using UIVisualEffect
– UIView animations and Image Manipulation
– Working with maps
– Accessing Photo Library and Camera
– Using UIWebView and SFSafariViewController to present web content
– Search bar integration
– Saving data using Core Data
– Creating tutorial screens using UIPageViewController
– Working with CloudKit
– Building a social sharing for Facebook and Twitter
– Localizing Your App into different languages
– Arranging beta test using TestFlight
– Submitting your app to App Store
To get a better idea of what’s included in the book, enter your email below and click Get Sample Chapter. We will then send you a sample book with 100-page of content.

С исходными кодами / With source code

Raywenderlich The iOS Apprentice (Fourth Edition): Beginning iOS Development with Swift 2


Год выпуска: 2015
Автор: Matthijs Hollemans
Жанр: Разработка
Издательство: Raywenderlich
Язык: Английский
Серия: iOS Apprentice
ISBN: 978-1942878087
Формат: PDF
Качество: eBook (изначально компьютерное)
Количество страниц: 788

Описание: Если вы новичок в iOS программирование или Swift в целом, и научиться писать приложения кажется Вам невероятно сложным процессом – прочтите эту книгу!
Из данного курса вы узнаете:
Как написать приложение шаг за шагом с подробными иллюстрациями.,
Книга написана в веселой и доброжелательного форме!
Каждый любит игры, так что вы начнете с построения простой, но веселой игру под iPhone. Она научит вас основам iPhone программирования, а другие уроки будут опираться на то, что вы узнаете в этом уроке.
Каждый урок в этой книге описывает новое приложение во всех деталях, и вместе они охватывают все, что вам нужно знать, чтобы начать программировать свои собственные приложения. К концу серии вы будете достаточно опытны, чтобы превратить ваши идеи в реальные приложения, которые вы можете продать в App Store!

Доп. информация: В раздаче полный курс:
iOS Apprentice Tutorial 1: Getting Started
iOS Apprentice Tutorial 2: Checklists
iOS Apprentice Tutorial 3: MyLocations
iOS Apprentice Tutorial 4: StoreSearch

Completely up to date for iOS 9, Xcode 7, and Swift 2.0.
Learn iPhone and iPad Programming via Tutorials!
If you’re new to iOS and Swift, or to programming in general, learning how to write an app can seem incredibly overwhelming.
That’s why you need a book that:
Shows you how to write an app step-by-step
Has tons of illustrations and screenshots to make everything clear
Is written in a fun and easygoing manner!
In this book, you will learn how to make your own iPhone and iPad apps, through a series of four epic-length hands-on tutorials.
These hands-on tutorials describe in full detail how to build a new app from scratch. Four tutorials, four apps. Each new app will be a little more advanced than the one before, and together they cover everything you need to know to make your own apps.
By the end of the series you’ll be experienced enough to turn your ideas into real apps that you can sell on the App Store.
Tutorial 1: Bull’s Eye. In the first tutorial in the book, you’ll start off by building a simple but fun game to learn the basics of iPhone programming. In the process, you’ll get familiar with Xcode, Interface Builder, and Swift in an easygoing manner.
Tutorial 2: Checklists. In the second tutorial in the series, you’ll create your own to-do list app. In the process, you’ll learn about the fundamental design patterns that all iOS apps use and about table views, navigation controllers and delegates. Now you’re making apps for real!
Tutorial 3: MyLocations. In the third tutorial, you’ll develop a location-aware app that lets you keep a list of spots that you find interesting. In the process, you’ll learn about Core Location, Core Data, Map Kit, and much more!
Tutorial 4: StoreSearch. Mobile apps often need to talk to web services and that’s what you’ll do in this final tutorial of the book. You’ll make a stylish app for iPhone and iPad that lets you search for products on the iTunes store using HTTP requests and JSON.
It is my sincere belief that this series can turn you from a complete newbie into an accomplished iOS developer, but you do have to put in the time and effort. By writing this book I’ve done my part, now it’s up to you…

С исходными кодами / With source code